Studenti učitelství promýšlí inovace v digitálním vzdělávání
V dubnu byl Elixír do škol u toho, jak se studenti PedF UK zamýšlí o inovacích ve výuce v rámci předmětu na podporu tvorby mediálního a interaktivního obsahu do výuky. Předmět sám je velkou inovací, protože jej pro PedF UK garantuje Vyšší odborná škola publicistiky. Jelikož VOSP i Elixír do škol jsou zapojení do projektu iKAP2 Pražského inovačního institutu, byla akce ukázkou spolupráce více partnerů tohoto projektu.
Petr Naske, garant digicenter Elixíru do škol, v rámci společného semináře se studenty dal jako odborník z praxe zpětnou vazbu seminární práci jedné ze studentek, která se věnovala zamyšlení, jak vhodnou pomůckou mohou být roboti BEE-BOT v praxi prvního stupně ZŠ. Velmi přínosné bylo, že studentka zpracovala tíéma, které na vlastní oči viděla při praxi na jedné z fakultních škol. Při reflexi práce si studenti osvěžili aktuální podobu RVP pro základní školy, které obsahuji popisy rozvoje informatického myšlení a digitálních kompetencí žáků. Se studenty jsme vybírali vhodný očekávaný výsledek učení žáků a jak vést reflexi po výuce, abychom maximalizovali uvědomění a upevnění poznání v hlavičkách malých digitálních badatelů.
V následné diskusi studenti diskutovali o mnoha dalších tématech spojených s digitálním vzděláváním. Narazili jsme aktuální tápání škol při výběru správných digitálních učebních pomůcek z Národního plánu obnovy. Prošli jsme si rámec DIGCOMPEDU, pro který existuje online "měřák" silných stránek učitelů v oblasti využívání technologií ve výuce (Profil Učitel 21). Také jsme nakousli poselství, které nám dává SAMR model o smyslu a využití technologií při proměnách cílů vzdělávání a učení dětí.

Moc oceňujeme snahu a zájem budoucích učitelů rozličných směrů a zaměření. Těšíme se na spolupráci, věřím, že aspoň někteří z nich zavítají na online nebo offline setkání digicenter Elixíru, případně nám pomohou lektorovat nějaké "létající centrum". Spojit s garantem Petrem Naske se mohou studenti PedF UK nebo i další zájemci z řad budoucích učitelů na mailu petr.naske (et) elixirdoskol.cz nebo na sociálních sítích (LINKEDIN, FACEBOOK). Heslo k navázání na Váš čas nad tímto článkem nebo na společný seminář VOSP, PedF UK a ELixíru je "Technologie pomáhájí?".
P.S. Studenti také dostali dobrovolný domácí úkol, vyzkoušet si Profil Učitel 21 a kouknout na nějaký provázaný článek například z portálu SPOMOCNÍK. Prvních pět studentů, kteří pošlou Petru Naske svůj výsledek z Profilu Učitele 21, čeká malá odměna (nejen) od Elixíru.
